Thursday, January 20, 2011

Blog saya...

Alhamdulillahirabbil alamin, segala pujian bagi Allah subhanahu wataala atas segala nikmatNya. Alhamdulillah, impian untuk mempunyai blog sendiri, akhirnya menjadi kenyataan. Terima kasih pada suami yang menolong, akhawat yang kerap kali menyuarakan hajat mereka untuk saya menulis pengalaman haji dan umrah di blog dan juga pada ukhti Dr Normah yang seingat saya sebelum liqo' terakhir dengan beliau telah menyuarakan impiannya untuk kami meng'explore' peluang untuk memperluas medan dakwah melalui tulisan di ruangan blog masing-masing. Harapan saya agar blog ini dapat menjadi medan perkongsian ilmu dan dapat dimanfaatkan oleh semua terutamanya anak saya yang kini sudah mula berjinak-jinak dengan dunia IT. Juga agar ruangan ini dapat mendorong saya supaya lebih gigih membaca dan berkongsi ilmu. 'Sharing is caring'.
Sebaik mungkin saya akan menggunakan bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi penulisan saya. Saya pasti tidak dapat menggunakan bahasa Melayu 100%, oleh itu saya mungkin akan mencedok bahasa Arab atau bahasa Inggeris untuk istilah-istilah tertentu. Matlamat saya dan suami agar Mu'adz dan anak-anak yang seterusnya dapat menguasai bahasa dengan lebih baik kerana suami telah memilih bahasa Inggeris sebagai perantara bahasa penulisan diblognya. 
Dengan lafaz Bismillahirrahmanirrahim saya mulakan 'ekspedisi' saya di alam cyber ini.

1 comment:

  1. Didoakan agar hadaf ukhti melalui blog ini tercapai.....

    ReplyDelete